Bulunduğunuz sayfa :

Ana Sayfa >> Sorun Çözme Araçları

  • Sorun Çözme Araçları

    Bir toplumun Sorun Çözme Kabiliyeti, karşılaştığı sorunları çözdükçe gelişir.

    Toplumumuzun Sorun Çözme Kabiliyeti düşüktür. Bu sorun çözülmediği sürece sorunların büyümesi ve çözülmeyecek hale gelmesi kaçınılmazdır.

    Toplumumuzun Sorun Çözme Kabiliyeti geliştirilmelidir. Ve bu yapılabilir.

"SORUN KİMYASI" konulu aşağıdaki radio programlarını* dinleyerek "Sorun Çözme Kabiliyeti Projesi" hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

(*)Bu söyleşiler 2001 yılında Radyo 92.3'de Tınaz Titiz tarafından yapılmıştır.

BEYAZ NOKTA ® 'nın temel hedefi : «Toplum yaşamımıza egemen olması gereken iki kavram "akılcılık" ve "erdem" iken, çesitli nedenlerle bu gerçekleşememiştir. Bu eksikliklerin dogal sonuçları olarak, toplumumuzun "SORUN ÇÖZME" ve "UZLAŞMA" becerileri gelişememiştir. BEYAZ NOKTA ® HAREKETİ, bu eksikliklerin nedenlerini anlamak ve bu nedenlerin giderilmesine katkıda bulunmak üzere Sorun Çözme Araçlarını geliştirmiştir.»

Sorun

"Sorun", istenmeyen bir durum ya da istendik bir durum karşısındaki engellerdir. Canlılar sorunlarla başa çıkmada Sorun Çözme Araçları (SÇA) geliştirirler. Her canlı türü, SÇA dağarcığının zenginliği ölçüsünde yaşamını sürdürebilir.

Çözme

Beyaz Nokta® Gelişim Vakfının geliştirdiği projeler, toplumumuzun sorun çözme kabiliyetini geliştirici özellikler taşımaktadır. Projeler hakkında ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Araçları

21nci yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler değil, öğrenemeyenler, evvelce öğrendiklerinin bir bölümünü unutamayanlar ve tekrar öğrenemeyenler olacaktır.

1-Öğrenme Evleri

Öğrenme Evi (ÖğrEv®), içinde, çeşitli sorunların çözümü -ya da en azından iyi anlaşılması- amacıyla "Öğrenme Ürünleri"nin uygulandığı bir fiziki mekândır.

ÖğrEv® ile ilgili daha geniş bilgilere ulaşmak için tıklayınız.

"Öğrenme Ürünleri", Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı (BNGV) tarafından geliştirilmiş bir kavram olup, tüm sorunların bir dizi öğrenme yetersizliğinin bir araya gelmesinden kaynaklandığı ve insanın "kendi duyumsadığı" ihtiyaçlarını tüm doğal fiziksel, zihinsel ve ruhsal işlevleri gibi doğallıkla öğrenebileceği iddialarına dayanmaktadır.

2- Eğitim Araçları

Eğitim araçları içerisinde öne çıkan kavramlardan bir tanesi “kendi kendine öğrenme sürecidir”. Bu sürecin gelişimine katkı sağlayacak Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı hizmetleri ise: Öğrenme çemberleri, Öğrenme merkezleridir.

Bir öğrenme hedefi çevresinde dayanışma sağlayabilecek kişilerden oluşan bir “öğrenme çemberi” oluşturabilirsiniz. Toplu öğrenem modeli ve başarı hikayesi konulu yazıya ulaşmak için tıklayınız.

Öğrenme Merkezleri: Bu konuda hazırlanmış olan “Bir kurumda Öğrenme Merkezi(Ömer) nasıl oluşturulur?” konulu yazıya ulaşmak için tıklayınız.

3-Sorun Çözme Performansı Artırma Araçları

Bu konuda kullanılan araçlar:
1- Kök ve Görüntü Sorunlar konulu sunumu izleyerek bu araç hakkında bil sahibi olabilirsiniz.
2- Ortak akıl araçları: Ortak akıl toplantıları bu konuda örnek verilebilir. Örnek bir ortak akıl toplantısı formatına ulaşmak için tıklayınız.
3- Zihin haritaları: Bir düşüncenin zihinsel analizinin yapıldığı çalışmalardır. Örnek bir zihin haritasına ulaşmak için tıklayınız.
4- Ortak kavram tabanı araçları: Bu konuda hazırlanmış ortak kavram tabanı yazısına ulaşmak için tıklayınız.

4-Buluşçuluk Araçları

1. Patent arşivi
2. Patent özetleri
3. Patent resmi gazetesi
4. Buluş STK'larıyla ilişki
5. Internet yoluyla erişim

Buluşçuluk konusunda Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı tarafından hazırlanan yazıya ulaşmak için tıklayınız.

5-Yaratıcı Fikir Üretme Araçları

1. Beyin fırtınası vb teknikler
2. İnternet tartışma grupları: Bu araç ile ilgili Beyaz Nokta Gelişim Vakfının hazırlamış olduğu belgeye ulaşmak için tıklayınız.
3. Yaratıcılığı önleyen öğelerle mücadele
4. Sosyal ada kampları
5. Zihinsel zincirler hakkında farkındalık: Zihinsel zincirler ile ilgili yazıya ulaşmak için tıklayınız.

6-AR-GE Araçları

1. İşbirlikli araştırma
2. Rekabet öncesi araştırma
3. Uygulamalı araştırma
4. Temel araştırma
5. Uygulamalı temel araştırma
6. Stratejik araştırma
7. Değer analizi (mühendisliği)
8. AR-GE imkanları rehberi
9. Kamu alımları
10. Şirketlerin kendi alımları

Sorun Çözme Araçları Zihin Haritası

Zihin haritası birbirine bağlı ve bir anahtar sözcüğün etrafında ışınsal (radyal) olarak toplanmış kelimeleri, düşünceleri, işleri ya da diğer öğeleri betimlemek için kullanılan bir çizgedir (diyagram, şema). Düşünceleri oluşturmak, görselleştirmek, tasarlamak ve sınıflandırmak ile birlikte, eğitim alanında, organizasyonda, problem çözümünde ve karar almada yardımcı olarak kullanılır.

Vakfımızın misyonu olan "Sorun Çözme Kabiliyeti (SÇK) nin geliştirilmesi" konusunda güncelleme, geliştirme çalışmaları devam etmektedir.

Bir çalışma grubunun katkılarıyla hazırlanan zihin haritası sürekli olarak geliştirilmektedir. Çalışma grubuna kısa süreli veya devamlı katılmak ya da bir defalık katkıda bulunmak üzere bnv@beyaznokta.org.tr adresine bir mail atabilirsiniz.

SÇK Yetmezliğine İlişkin Kimi Sorulara Dair Zihin Haritası

SÇK Yetmezliğine ilişkin kimi sorulara dair zihin haritasına ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayınız.

Sorun Çözme Kabiliyeti Zihin Haritası Rev. 13.4

Sorun Çözme Kabiliyeti Notları

Zihin haritasındaki her bir başlıkla ilgili açıklamalara ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayınız.

Sorun Çözme Kabiliyeti Notları Rev.13.4

Sorun Çözme Araçlarıyla İlgili Belgeler

Beyaz Nokta® Gelişim Vakfının "Sorun Çözme Araçları" ile ilgili belgelerine aşağıda yer alan listeden ulaşabilirsiniz.

Dosya Adı
Açıklama
Zihinsel DeğişimİNDİR
Sorun Çözme Kabiliyeti ve AraçlarıİNDİR
Sorun Çözme Araçları Zihin HaritasıİNDİR

Sorun Çözme Araçlarıyla İlgili Haberler

Haberler
picture

KRT’de yayınlanan tv programı: Çözemeyeni Çözerler

"Çözemeyeni Çözerler" TV programının 14 Mayıs ve 17 Mayıs çekimli bölümlerini ve diğer bölümlerini izlemek için lütfen sayfayı ziyaret ediniz.

picture

Sorun Kimyası

Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı , 2001 yılında yayınlanan "Sorun Kimyası" konulu bir radyo programını sizinle paylaşıyor.

picture

Sorunların İntikamı: Çözemeyeni Çözerler!

Tınaz Titiz: “Varlığımızı sürdürmek istiyorsak sorunları çözmek zorundayız”

picture

Okullar yaratıcılığı öldürüyor-Ken Robinson(video)

Dünya üzerindeki her eğitim sistemi aynı konu hiyerarşisine sahip. En tepede matematik ve diller, sonra insani bilimler ve en altta sanat.

Sorun Çözme Araçlarına Destek Olun

SÇA

Adınız Soyadınız *
Cinsiyetiniz *



Yaşınız *
Telefon Numaranız *
E-Posta Adresiniz *
Eğitim Durumunuz
Mesleğiniz
Bu etkinliğe neden katılmak istiyorsunuz?
Bu etkinliği nereden duydunuz?
Bu etkinlikle ilgili sormak istediğiniz sorular
BN gönüllüsü olmak ister misiniz?



BN bültenine üye olmak istiyorum